CASE

Mercuri International Oy

Kaksi kuukautta aikaa remontoida ICT-ympäristö perustietotekniikasta asiakkuudenhallintaan

Mercuri International oli syksyllä 2015 tilanteessa, jossa sen ICT-ympäristö oli jäänyt kehityksen jalkoihin ja odotti päätöksiä kehittämisen käynnistämisestä. Alusta asti oli selvää, että päätösten synnyttyä ei toimenpiteiden kanssa jäädä jahkailemaan. Projekti päätettiin viedä lävitse kunnianhimoisessa kahden kuukauden aikataulussa ja uudistukset tulisivat koskemaan tietotekniikkaa aina raudasta kommunikaatio- ja asiakkuudenhallintaratkaisuihin.

– Meillä oli ympäristössämme ratkaisuja, jotka eivät oikein olleet oikeaa sukupolvea. Tästä syntyi turhia kustannuksia ja vanhanaikainen ympäristö vaikutti myös organisaation päivittäiseen tekemiseen. Lähdimmekin kerralla uudistamaan koko ympäristöä ja halusimme tehdä sen nopeasti. Olimme kuulleet Rubicista hyvää ja päädyimme keskustelemaan yhteistyön aloittamisesta, kertaa projektin taustoja Mercuri Internationalin Marko Majamäki.

Tiukka aikataulu ja muutosten laajuus nostivat projektin haasteellisuuden tasolle, joka vaati paitsi kokemusta niin myös tarkkaa projektinhallintaa ja näkemystä ICT-markkinasta. Mercurin määrätietoiset tavoitteet yhdistettynä Rubicin kokemukseen toimittajavalinnoista ja toimitusprojektien läpiviennistä toimivat lopulta avaimina onnistuneeseen lopputulokseen.

– Tarvitsimme ehdottomasti kumppanin tukemaan oikeiden toimittajien valinnassa ja projektin läpiviennissä, sillä meillä ei ollut näkemystä siitä kaikesta mitä projekti vaatii softan ostamisen lisäksi. Rubic mahdollisti meille projektin nopean toteuttamisen, organisaatiollemme sopivien toimittajien valitsemisen ja hallitun muutoksen, summaa yhteen Mercurin Majamäki.

Toimiva ICT on yksi tehokkaan liiketoiminnan kulmakivistä eikä sen merkitys ole ainakaan pienentymässä tulevaisuudessa. Mercurin case on hyvä osoitus siitä, että päämäärätietoisella tekemisellä ja oikeilla kumppaneilla nopeatkin liikkeet ympäristön kuntoon laittamiseksi ovat mahdollisia.

– Nyt olemme siirtyneet pitkälti pilveen, ICT-ympäristömme kulut ovat hallittavissa ja homma rokkaa. Suosittelisin Rubicia erityisesti caseihin, joissa aikataulu on tiukka, toimittajavalinnat pitää tehdä tehokkaasti, ja varsinkin jos itsellä ei ole teknistä näkemystä siitä mitä kaikkea ICT-ympäristön projekteihin liittyy, summaa Majamäki.

Katso oheiselta videolta asiakkaan mietteitä asiasta!

Tarvitsetko apua ICT-ympäristön remontissa?

Jätä yhteydenottopyyntö tai ota yhteyttä

Samuli Laitinen

040 9015812

samuli.laitinen@rubic.fi

Case - Allianssi ry
Case - SuPer ry