CRM-asiakkuudenhallintajärjestelmä ja uusi mobiilisovellus Marttaliitolle – ”Rubic ja sen IT-nörtit ovat olleet korvaamaton apu”
Avainsanat: CRM, CRM-konsultti, Hankinta, hankintakonsultointi

Martat on monien tuntema kotitalousneuvontaa antava kansalaisjärjestö, joka edistää kotien ja perheiden hyvinvointia ja kotitalouden arvostusta. Martat tarjoaa mahdollisuuksia uuden oppimiseen, yhdessä tekemiseen, vaikuttamiseen ja elämyksiin.

Voimakkaasti uudistuva ja digitalisoituva järjestö etsi hankintakonsulttia uuden Martat-mobiilisovelluksen ja CRM-asiakkuudenhallintajärjestelmän toimittajavalinnan tueksi. Järjestön toimintaa ylläpitävä Marttaliitto valitsi kumppaniksi Rubicin.

Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä on tyytyväinen valintaan. Hänen mukaansa Rubic valittiin kumppaniksi turvallisin mielin.

”Halusimme ottaa merkittävän askeleen tietohallintojärjestelmien vahvistamisessa niin, että ne palvelevat tulevaisuuden tarpeitamme”, Marianne Heikkilä sanoo. ”Marttaliitto oli tehnyt Rubicin kanssa yhteistyötä aiemmassa martat.fi -alustan verkkosivuhankkeessa ja Rubicia on myös käytetty arvioimaan Marttaliiton ja koko Marttajärjestön tietohallinnon tilaa ja tarpeita”, Heikkilä jatkaa.

Perinteinen järjestö digitalisoituu vauhdilla

Marttaliiton tarpeet olivat laaja-alaisia. Järjestö halusi kehittää sisäisiä ja ulkoisia järjestelmiään, kuten asiakkuudenhallintaa, entistä paremmin. Lisäksi vanhentuneet jäsenrekisterit piti uudistaa ja markkinointia, myyntiä sekä viestintää piti kohdistaa paremmin.

”Tavoitteenamme oli saada sellaiset tietohallintojärjestelmät, jotka tukevat strategista työtämme sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä ja saamme kanavoitua kotitalousneuvontamme sisältöjä kansalaisille ja potentiaalisille yhteistyökumppaneille entistä paremmin”, Heikkilä toteaa.

Heikkilän mukaan Rubic on pystynyt palvelemaan Marttaliittoa kulloisissakin tarpeissa asiantuntevasti ja yhteistyö on sujunut erittäin hyvin.

”Pidämme erityisenä vahvuutena sitä, että pitkä yhteistyö on toiminut tavoitteidemme mukaisesti”, Heikkilä pohtii. ”Rubic on asiantunteva kumppani, jonka kanssa järjestelmiä tuntematonkin pystyy tekemään onnistuneita hankintoja ja käynnistämään toimivan käyttöönottoprojektin.”

Marianne Heikkilä suosittelee Rubicia mielellään vastaavanlaisiin projekteihin.

”Voimme suositella Rubicia kaikille järjestö- ja kansalaisyhteiskunnan toimijoille, jotka tarvitsevat ajantasaista ja tietohallintoteknologiaa ymmärtävää kumppania käynnistämään merkittäviä investointihankkeita ja saattamaan ne asianmukaisesti maaliin,” hän kiittelee.

”Rubicin avulla pääsimme alkuun ja jatkamaan digitalisoinnin marttaloikkaamme”, Marianne Heikkilä kertoo.

Pitkä prosessi edellyttää luotettavaa kumppania

Ison järjestön tietohallintojärjestelmien uudistukset ovat väistämättä pitkiä prosesseja.

Myös Marttojen muutosprosessi jatkuu yhä ja järjestö aikoo tarvittaessa luottaa Rubicin apuun jatkossakin.

”Uskomme, että jatkamme palvelumuotoilun, projektinhallintamenetelmien sekä itse kehitettyjen ketterien työkalujen vahvistamista tulevaisuudessakin Rubicin viitoittamalla tiellä”, pääsihteeri Marianne Heikkilä sanoo.

”Rubicin puolueeton, luotettava, lämmin ja asiantunteva järjestökokemus on sen verran kattavaa, että siihen voi luottaa vuosien saatossa.”

Rubic